Brenner du for litteratur og ønsker å bruke kompetansen din til noe meningsfullt?

Hos Prospera donerer konsulenter fra næringslivet sin tid og kompetanse pro bono til samfunnsnyttige formål. Nå skal de hjelpe Litteraturhuset utforme deres nye litteraturfestival.

Publisert 05.03.2018

Prospera skriver:
 
Målet er å skape kulturell og sosial verdi samt oppnå en internasjonal anerkjennelse. Men hvordan skal dette gjøres? Prospera-teamet vil utvikle festivalens konsept og strategi. 
 
Lyst til å delta? Kontakt oss på anders@prosperastiftelsen.no eller 465 44 484.
 
  • MISSION: Prospera skal utforske mulighetsrommet og skape en overordnet skisse for festivalens:
    • Formål
    • Organisering
    • Økonomi
    • Samarbeidspartnere og støttespillere
    • Kommunikasjon og profil
       
  • ØNSKET KOMPETANSE: Design thinking, strategi, event, markedsføring/PR/kommunikasjon, reiseliv og kultur, forretnings- og organisasjonsutvikling, entreprenørskap og ledelse.
     
  • KAPASITET: 3 måneder. Prosjektet gjøres på kveldstid i team. I løpet av perioden må du kunne donere opptil 60 timer. Oppstart mars/april.
     
  • ROLLER: Vi søker både team-medlem og prosjekt-coach. Coach følger opp prosjektet og legger til rette for maksimalt utbytte både for oppdragsgiver og de som deltar pro bono. Coachen må kunne donere omlag 10 timer.
Arbeidet gjøres frivillig og du vil jobbe tett med andre pro bono konsulenter. Du vil bli del av Prosperas nettverk som i dag teller nærmere 500 konsulenter med høyere utdanning og over 3 års erfaring. Prosjektet gjøres i samarbeid med Sparebanken Vest.